De Florida Keys - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Hugo en Simone Valk - WaarBenJij.nu De Florida Keys - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Hugo en Simone Valk - WaarBenJij.nu

De Florida Keys

Door: hugosimone

Blijf op de hoogte en volg Hugo en Simone

11 Juli 2010 | Verenigde Staten, Key West

Als je in je cabrio aan komt rijden over de Keys, kom je automatisch steeds meer in de stemming voor tropische cocktails. Dat komt goed uit want zowel bewoners als bezoekers van Key West lusten wel een slokje. Het eilandje ziet er geweldig uit met pastelkleurige houten huizen met veranda’s en veel tropisch groen. De hoofdstraat Duvalstreet is berucht om z’n kroegen, maar heeft ook veel restaurants, kunstgaleries (van de eclectische-kitsch-soort) en foute t-shirtwinkels. We hebben geen kunst gekocht, uiteraard wel regelmatig een hapje gegeten en die kroegen….. tja, die hebben we maar links laten liggen (geintje).

We hebben een dagje fietsen gehuurd om het eiland te verkennen. Er valt niet heel veel te sightsee-en op Key West (het is heel klein), maar door de mooie straatjes rijden is al heel leuk. Het Hemingway house is wel een bekende attractie. De bekende schrijver heeft hier bijna tien jaar gewoond en klassiekers als ‘A Farewell to Arms’ geschreven. Het was toch wel bijzonder om de kamer met originele meubels en typemachine te zien waar dat allemaal gebeurd is.

De mensen hier zijn allemaal superaardig. Iedereen komt om een goede tijd te hebben en te feesten, we hebben veel nieuwe vrienden gemaakt. Een stel naast ons bestelde een apart drankje en toen we vroegen wat het was, bestelden ze er prompt twee bij. Zo ontmoetten we Larry en Kate uit Pittsburgh, die ons de ‘Irish Car Bomb’ leerden kennen: een shot Baileys die je in een half glas Guinness laat vallen en die je dan in 1 keer op moet drinken. Voor straf heeft Hugo vervolgens Sambuca bij ze geïntroduceerd :).

De wedstrijden tegen Brazilie en Uruguay hebben we gekeken in de sportsbar Big Uns. Er waren weinig tot geen Nederlanders in Key West, maar gelukkig wel wat Amerikanen in oranje shirts zodat we ons niet al te alleen voelden. Toen we de overwinning op Uruguay gingen vieren kwamen we Troy en Michelle uit Nashville tegen. Supergezellige mensen waar we veel mee hebben gelachen. We hebben een jetski-tocht rondom het eiland met ze gemaakt. Het was een groepsexcursie, dus we hadden er alle vier een beetje onze bedenkingen bij. Maar het was echt retegaaf! Snoeihard achter een gids aan, helemaal cool. We gaan Troy en Michelle nog opzoeken als we in Nashville en een ritje op hun Harleys maken.

Na zeven dagen Key West zijn we nog een dagje naar Key Largo gegaan om te duiken. We hebben een mooie wreck-dive gemaakt naar een amerikaans oorlogsschip dat ze daar een paar jaar geleden expres voor de duikers hebben laten zinken. De volgende dag zijn we via de Everglades naar onze volgende bestemming vertrokken. In de Everglades hebben we uiteraard nog een tochtje met een airboat gemaakt.

Het plan was om naar Siesta Key bij Sarasota te rijden om daar zondag de finale te kijken. Helaas was Siesta Key helemaal volgeboekt. Paniek! In de Lonely Planet gekeken waar de dichtstbijzijnde plek was waar volgens ons wel een goede voetbalbar te vinden zou zijn. Het werd St. Petersburg, drie kwartier verder. Daar was een grote bekende sportsbar waar alle major events op 30 schermen werden uitgezonden, dus dat zou hem worden. Bij aankomst in St. Pete’s blijkt echter dat dit een groot baseball weekend is, dus dat gaat voor…. Gelukkig hebben we een Ierse pub gevonden, waar als het goed is veel mensen gaan komen. We vinden het onwijs jammer dat we dit niet in Nederland mee kunnen maken, maar een mens kan niet alles hebben (en wij hebben al zo veel!).

Foto’s staan op: http://picasaweb.google.nl/102890339367475709302/02KeysGladesblog#

• 11 Juli 2010 - 19:17

Philip En Emiel:

He Simone en Hugo! Bij het schrijven van deze reactie is de 1e helft van de finale bijna afgerond. Iedereen hier in bizarre staat van opwinding en nerveus ook. Er wordt veel getrapt maar dan vooral tegen elkaars lijven en nog niet echt in het doel. We zijn benieuwd hoe de sfeer in die Ierse pub is. We wachten af....

• 12 Juli 2010 - 07:22

Yvette:

Aloha Moon en Huug,

Wat jammer dat jullie er gister niet bij waren (idd niet alles kan je hebben)... :-(
    Wat een KATERRRRRRRRRR he grrrrrrrrrr.....

Maar goed zo te lezen is het weer helemaal tof wat jullie aan t doen zijn!

Tean toernooi begint vandaag met een geweldige strijd tussen Kris en Grace!

Cas is trouwens een geweldig mooi ventje en Eef is uber relax en Neel Straalt je wil t nie weten!

Dikke koes en de kater siddert hier nog ff na....

Yvet

• 12 Juli 2010 - 11:17

Ellen:

He sweeties!
    die ierse autobom klinkt niet echt lekker, maar toch wel heel bijzonder...moet je een keertje geprobeerd hebben zeker haha.
    misschien goed om dat vanaaf te gaan proberen, want dat hebben we wel nodig na gisteren! Wat een toestand!!!!

kijk uit naar jullie berichtjes!
    x

• 12 Juli 2010 - 13:04

Gaby:

heejjjj globetrotters,
    oh t klinkt allemaal super daar. Hier iedereen in de ban van het voetbal geweest. De oranjegekte was helemaal compleet los, helaas is het als een nachtkaars uitgegaan na de wedstrijd van gisteren... Alphen was compleet oranje, groot scherm op het plein waar ze meer dan 1000 man verwachtte en natuurlijk in de julianastraat veel schermen buiten bij de kroegen. Het was hier zowaar mooi weer dus iedereen stond lekker buiten te kijken. Was onwijs gezellig en wat had ik graag de reactie willen zien als er gescoord zou worden... helaas mocht het niet zo zijn en droop iedereen redelijk aangeslagen richting huis na de wedstrijd. Verder tennissen we hier nog wat, bas en ik hebben vorige week langeraar gedaan, 1 wedstrijd gewonnen, maar volgende op moeten geven omdat ik van t weekend een rally moest rijden. Deze week Tean, ook wel weer gezellig.
    Nou geniet ervan daar!
    groetjes uit regenachtig Allefuh!

• 12 Juli 2010 - 16:52

Susanne:

Hugo ziet er puik uit op die alligator boat. Allebei big smiles en lekker bruin. Geniet ervan lieverds.

• 12 Juli 2010 - 20:40

Sannie:

He Hugo en Simone!
    Ziet er niet verkeerd uit die kiekjes van jullie!Lijkt me wel gaaf die airboat. Ben benieuwd wat jullie verder gaan beleven. Ik moet nog 2 vluchten doen en dan hebben wij ook waakansie! Niks geboekt, zien t wel. Zal niet zo spannend zijn als jullie tripje ha ha! En ja, die finale moeten we maar snel vergeten! XX

• 17 Juli 2010 - 11:57

Natalie:

Kennen jullie het Hollandse Koetje al? 2/3 baileys en 1/3 sambuca. Ook een goeie wraak aktie!!
    Have fun and don't forget the paracetamol!!

x