Terug naar de kust - Reisverslag uit Lake Worth, Verenigde Staten van Hugo en Simone Valk - WaarBenJij.nu Terug naar de kust - Reisverslag uit Lake Worth, Verenigde Staten van Hugo en Simone Valk - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust

Door: hugosimone

Blijf op de hoogte en volg Hugo en Simone

10 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Lake Worth

We hebben weer een funfilled anderhalve week achter de rug… Na Nashville zijn we naar het studentenstadje Athens gereden, waar we toevallig precies op vrijdag en zaterdag waren. Athens heeft een on-Amerikaans gezellig centrum met winkels, restaurantjes en terrasjes. Er studeren 40.000 college-kids en dat merk je aan het leuke sfeertje dat er hangt. Het was een beetje een trip-down-memory-lane voor ons, al die studentengezelligheid. Op vrijdagavond ontmoetten we de net-afgestudeerde Derrick die ons twee avonden mee op stap heeft genomen. Deze twee ouwe bokken konden nog goed meekomen met de jonkies, hoor!

Vervolgens zijn we naar de kust gereden, die we nu langzaam aan het afzakken zijn langs verschillende strandplaatsjes. Eerst naar St. Augustine, de oudste stad van Amerika. Daarna naar Daytona, dat ook bekend is vanwege het racen. Alles straalt hier het Nascar-racen uit. Uiteraard hebben we het circuit bezocht, waar we ook een toffe simulatie hebben gedaan.

Daarna het uitstapje waar Simone erg naar uitkeek: Universal Studios in Orlando. Er is daar net een nieuw Harry Potter-gedeelte geopend en we waren van te voren al gewaarschuwd dat het daar erg druk zou zijn, dus… vroeg gearriveerd en meteen in gestrekte draf naar Harry. De rij bleek al meer dan 2 uur te zijn, maar door een beetje Hollandse brutaliteit, stonden wij ineens binnen :-). Het was een waanzinnige 3D roller coaster, waarbij we door de lucht Harry op de bezemsteel moesten bijhouden. Zo knap gemaakt dat je echt het gevoel had dat je vloog. Vervolgens hebben we tot aan sluitingstijd heel veel attracties gedaan, geholpen door onze Express-pas, waarmee je als VIP langs alle rijen mag gaan. We hebben in supergave rollercoasters gezeten met loopings, kurkentrekkers, lanceringen en andere spectaculaire omwentelingen. Gelukkig had Hugo een reispilletje ingenomen, want anders was de kans groot dat iemand een onverwachte tractatie in zijn/haar nek had gekregen! Erg cool waren ook de 4D rides van Shrek en de Simpsons. De 3D films zijn gecombineerd met een meebewegende stoel en lucht- en watereffecten. Dus als de ezel van Shrek niest, krijgt je ook echt spetters water in je gezicht. Een vierde dimensie! Na de eindshow waren we allebei helemaal gebroken, maar ook zeer voldaan.

De volgende dag zijn we naar Palm Beach gegaan. Dat is het Beverly Hills van Florida. Alleen maar grote mooie huizen die voornamelijk in de winter gebruikt worden. 's Zomers wordt de helft van deze prachtige villa’s dichtgetimmerd tegen de dieven en is er in Palm Beach amper wat te beleven. Voor de zaterdagavond zijn we met de taxi naar het drukkere West Palm Beach gegaan om daar te gaan stappen. We hadden veel zin in een beetje House i.p.v. Country-Hillbilly-Blues-muziek. Uiteindelijk hebben we de hele avond gedanst op de set van DJ Oscar G.

Nu zijn we in Lake Worth, een heel leuk en laid back strandplaatsje. Bij aankomst heeft Hugo zich in een echte Barbershop lekker laten scheren en knippen, dus die ziet er weer gelikt uit! We zitten in een knus Bed & Breakfast, waar de eigenaresse een heerlijk uitgebreid gezond ontbijt prepareert en ’s middags koekjes voor ons bakt. Gisteravond kwamen we in een barretje een Nederlands-Amerikaanse biker tegen. Met een officieel leren vestje van zijn MC en vol met zelf gemaakte tattoos. Strakkie en Vlakkie hebben zich natuurlijk weer de hele avond vermaakt. Het zal eens niet zo zijn!

We gaan nog een weekje afzakken langs de oostkust van Florida. Daarna gaan we de laatste 2 weken naar de Caribbean! Lekker uitrusten van onze “vermoeiende reis” op de eilanden van Turks & Caicos. Je schijnt daar waanzinnig te kunnen duiken, dus daar kijken we erg naar uit….

• 10 Augustus 2010 - 19:33

Ri, Ro En Rijn:

Heerlijk jullie verhalen. We worden met de dag jaloerserderder....

xx

• 10 Augustus 2010 - 20:15

Hilda:

Universal Studios klinkt als een sportieve prestatie, al die megaheftige attracties zonder kotsen en angstzweet? Knap hoor ! Wat zien jullie er op de foto's irritant strakkie uit. Waar laten jullie die amerikaanse kilo's (3,5 wk la douce france was bij ons al +3kg...)

• 11 Augustus 2010 - 06:38

Loes:

Gaaf om in de wereld van Harry Potter rond te lopen. Heb ooit fanatiek de boeken gelezen en de films bekeken. Plaatje past er perfect bij!
    Geniet er nog even lekker van.
    xx

• 11 Augustus 2010 - 07:03

Debby:

Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhh wat klinkt het allemaal HEERLIJK!!!! Leuk om te lezen want ik ben in die hoek ook geweest... roept weer oude plaatjes op! Hier het 'Open Nieuwe Sloot' net achter de rug. Voor de meesten een ware deceptie. Het lag aan alles maar gewonnen hebben we toevallig ook niet. Gelukkig: Yvette heeft in de 4 de finale gewonnen en Leonoor heeft de finale gehaald in de DE7 en As in de DE8... ondanks 'Back to the future'!! Ik zeg petje af, er zijn er gelukkig nog die het Alphense damestennis op niveau houden! Volgende week Nieuwkoop, ga weer in de 7 meedoen... rukken! Op een dag moet het lukken, dacht ik!
    Mart en ik hebben een klein rubberbootje met motor gekocht, voor Freek (right!) en sMart scheurt nu geregeld door de Rijn van terrasje naar terrasje... Freek vindt het ook best leuk trouwens! Ha, ha, ha... Rust goed uit op de eilanden van jullie 'zware reis'. Bij terugkomst wacht een waar programma van Running Dinner, Laduk&DeBoer toernooi met bbq én de clubkampioenschappen natuurlijk. Kan niet anders dat jullie het hier enorm missen... ahum!! Heel veel plezier nog en tot het volgende verslag. Doeoeoeoeiiii!!

• 11 Augustus 2010 - 08:02

Krista:

Als jullie het hebben over Palmbeach denk ik gelijk aan Brad Pitt. Heel raar. hmmm. Ik dwaal af. De verhalen klinken nog steeds super. Ik zou me vooral niks aan trekken van dat drukke programma van Deb. Het is hier herfst!!!!, dus mijn advies blijf zolang jullie kunnen op een tropisch eiland.

Geniet!!
    xxx

• 14 Augustus 2010 - 13:14

Philip En Emiel:

Voor een normaal mens zou zo'n uitgebreide reis ondertussen grenzen aan een maximum hoeveelheid te verwerken fun! Maar niet voor jullie zo te lezen en te zien. Daar is de afgelopen jaren blijkbaar al goed in geoefend.
    En dan staks ook nog duiken in de Caribbean (hoewel de naam meer een locatie in de buurt van Cyprus doet vermoeden).
    En wij maar denken dat jullie al veel langer ondergedoken waren in Florida... Have fun! Philip en Emiel

• 15 Augustus 2010 - 10:15

Ellen :

He Valkies,
    Klinkt echt super allemaal! Wij zijn met de monsters 4 dagen in Disney geweest...ook leuk, maar geen 4D! Lijkt me een super toffe ervaring!
    Geniet nog lekker van jullie laatste weekjes!
    Knuf L

• 18 Augustus 2010 - 16:06

Susanne:

Als Jake en Elroy gaan jullie half Amerika door. Hopelijk zit de politie niet achter jullie aan. Als je onderweg nog wifi tegen komen, laten we nog even skypen.

• 20 Augustus 2010 - 15:51

Natalie:

Ook leuk duiken op Aruba!!!!! En ook hier Bikers met foute plakplaatjes, kroegen te veel kortom ik ben voor een extra vluchtje!!!

• 25 Augustus 2010 - 14:51

Xander:

Klinkt allemaal uitermate fijn en jaloersmakend! Heb net met Jeroen afgesproken dat we binnenkort gezamenlijk nog even naar Ibiza gaan, dus niet alles nu uitgeven.