Laatste 2 weken in Caribisch paradijs - Reisverslag uit Cockburn Town, Turkse en Caicos Eilanden van Hugo en Simone Valk - WaarBenJij.nu Laatste 2 weken in Caribisch paradijs - Reisverslag uit Cockburn Town, Turkse en Caicos Eilanden van Hugo en Simone Valk - WaarBenJij.nu

Laatste 2 weken in Caribisch paradijs

Door: hugosimone

Blijf op de hoogte en volg Hugo en Simone

30 Augustus 2010 | Turkse en Caicos Eilanden, Cockburn Town

De laatste twee weken van onze geweldige reis zijn we gaan ‘uitrusten’ op Turks & Caicos. De 1e week op het hoofdeiland Providenciales was perfect. Heerlijk op het witte strand gelegen en af en toe een verkoelend duikje nemen in 30 graden licht blauw zeewater. We hebben ons scheel gegeten aan de verse visjes. De groupers, snappers en mahi mahi zwemmen zo vanuit zee via de BBQ op ons bordje. Uiteraard hebben we ze ook onder water bekeken tijdens het duiken. De lokale specialiteit hier is Conch (spreek uit: konk). In Da Conk Shack werden de grote roze schelpen voor onze neus uit het water opgevist en schoongemaakt. Bob Marley op de achtergrond, rum punch erbij, even roeren…….. ultiem eilandgevoel! In ons hotel ontmoetten we een gezellig stel uit Oosterhout, waar we een paar keer mee gegeten hebben. (Angela, we zullen niet op ons blog verklappen dat je een roltrappenfobie hebt, je schoenen namen geeft en rare tenen hebt, ok?).

Na zes dagen vlogen we door naar het volgende eiland Grand Turk met de bekende vliegmaatschappij Turks & Caicos Air. Het inchecken ging binnen 2 minuten en de security was 2 seconden in je rugtas kijken. Ons vliegtuigje had al behoorlijk wat vlieguren gemaakt, want de stalen bankjes (met een beetje gerafelde stof erop) waren al aardig doorgezeten. Maar het was een prima vluchtje van 30 minuten, waarbij je door het raampje blijft kijken naar de prachtige eilandjes en kleur van de zee.

Grand Turk is super laid back. Niemand maakt zich hier erg druk, het gaat allemaal in een heel relaxed tempo. Er zijn hier maar een handvol barretjes en restaurantjes aan het strand, maar dat is alles wat we nodig hebben. De belangrijkste activiteit is duiken. We worden steeds op het strand voor het hotel opgehaald en dan binnen 10 minuten met een bootje naar 1 van de 25 duiksites langs het rif gebracht. Het duiken is prachtig. We zien iedere duik wel een schildpad of een haai maar voornamelijk het koraal is bizar mooi en kleurrijk.

Afgelopen donderdag hebben we een duiktrip gemaakt naar een ander eiland, Salt Cay. Op dit eiland staat de tijd helemaal stil. Er wonen zo’n 60 mensen en de wilde ezels lopen er over de weg. Ondanks het feit dat er helemaal niets te doen is, heeft Porter - een gezellige gekke Amerikaan - er toch een fantastische bar/restaurant gebouwd, waar we met ons duikgroepje zijn gaan lunchen. Porter’s enige doel in het leven is om iedereen gezellig aan de bar te zien zitten en dronken te voeren. Je kunt er ‘The Zoo’ doen: een reeks van shots met verschillende dierennamen. Sommige drankjes zijn zelfgebrouwen, waaronder een zeer sterk spulletje in een fles met 2 dode slangen erin. Na ieder drankje moet je het geluid en de beweging van het dier nadoen. Na vier shots heb je een t-shirt verdiend, na vijf een shotglas, na zes een tanktop en na zeven een hoodie. Als je de zeven haalt ben je officieel een Zoo-keeper en ga je met een tas vol kleren en een goed gemoed de boot weer op. Laten we zeggen dat als Hugo bij terugkomst niet snel een nieuwe klus vindt, hij ook bij Artis of Blijdorp kan solliciteren.

Het leuke aan een klein eilandje als Grand Turk is, dat je heel snel contact maakt met de expats en locals. De eigenaar van de duikschool (Mitch) waar we mee duiken is ook de lokale ‘rockster’. In zijn eilandband wordt het ritme gedaan door iemand die met een zaag en schroevendraaier opzwepende ritmes wist voort te brengen…. Het vriendinnetje van onze divemaster runt het koffietentje waar we iedere dag ontbijten en lunchen. En we zaten steeds met dezelfde leuke mensen op de duikboot. Onze laatste avond op het eiland gaf Mitch een feestje bij hem thuis, waar al deze bekenden waren uitgenodigd. Een gezellige afsluiter!

We zijn nu nog een dagje op Providenciales en maandag overnachten we in Miami South Beach. Dan zit onze onvergetelijke reis er helaas op. Het was enorm genieten en mocht nog wel een paar weekjes langer duren. Maar we hebben ook heel veel zin om iedereen in NL weer te zien.

Dus….. tot over een paar dagen!

• 30 Augustus 2010 - 07:13

Merijn:

Wat klinkt dat super!
    Ik heb er nog nooit van gehoord die eilanden maar jullie verhalen maken dat ik er ook naar toe wil :-)

• 30 Augustus 2010 - 07:51

Yvet:

Ga even een bounty halen zo....zucht wat heerlijk.

Gezellig horrrr....dat jullie weer terug komen!

groetjes, Yvet

• 30 Augustus 2010 - 13:28

Rianne En Robert:

Jaloers.....grrr!

• 30 Augustus 2010 - 14:48

Lisette En Vince:

sjeetje, dat klinkt ook allemaal heelemaaal niet verkeerd !! wat een witte stranden en wat een te gekke verhalen. wij hebben ook nog geen idee waar het ligt...maar dit is wel echt erg mooi en idyllisch...hummm misschien toch een detour voor ons...
    liefs uit bangkok,
    ennuh, super leuke mail/commentaar van je siem !!!

• 30 Augustus 2010 - 19:49

Maud & Dre:

Klinkt wel erg laidback, als jullie toch nog partners zoeken voor de b&b!! Hebben jullie uiteraard gelezen, jammer dat de rest in dat koude natte winderige kikkerland geen log bijhouden:-) hier nog ff relaxed maar over weekje of 2 ook weer lekker naar huis. IPad mag je best ff lenen hoor Simoon, heb hem eerlijk niet heel veel gebruikt nog blijkt toch erg duur dat roamen.

Welkom thuis en tot over week of 2

Gr Maud en Dré

• 30 Augustus 2010 - 20:34

Philip & Emiel:

mmm vreemd net een reactie geplaatst die niet terug te zien is. Mocht die idd niet terug te lezen zijn, dan nogmaals 'welkom (t)HuSi'.
    En binnenkort heerlijk een hapje (met bijpassend drankje vanzelfsprekend) met elkaar.
    Groet!

• 31 Augustus 2010 - 11:38

Gaab:

haai welkom back home in het hazeveld, waar weinig veranderd is behalve dat er een betaalautomaat voor jullie deur staat ;-) Volgens mij hebben jullie en super trip gehad, t zal wel weer even wennen zijn om van t zonnige bounty eiland terug te keren in het winderige, natte alphen aan den rijn...
    Nou sterkte met acclimatiseren, bar en ik gaan volgende week maud en dre opzoeken in italie. Tot daarna! x
    ps. om alvast over de volgende vakantie te beginnen... wij hebben de wintersport geboekt, 2e week maart